Portal za podršku malim i srednjim preduzećima

Barska uljara - Uz mentorsku podršku do povećanja rentabilnosti i likvidnosti poslovanja MMSP

Objavljeno: 01.06.2023. Izvor: Ministarstvo ekonomskog razvoja i turizma
Barska uljara

Predstavnicima mikro, malih i srednjih preduzeća (MMSP) mentorska podrška može pomoći u identifikovanju funkcija i procesa u poslovanju koji mogu biti unaprijeđeni, a u cilju povećanju rentabilnosti i likvidnosti njihovog preduzeća.

Mentorsku podršku obezbijeđuje Ministarstvo ekonomskog razvoja i turizma, koje duži niz godina implementira projekat „Uspostavljanja i promocije mentoring usluga u zemljama Zapadnog Balkana“, u okviru Sporazuma o tehničkoj saradnji između vlada Japana i Crne Gore, a posredstvom tog Vladinog resora i Japanske agencije za međunarodnu saradnju (JICA).

Naš sagovornik, mentorka Ivana Tomašević, direktorica Biznis centra Bar, kazala je da u tom centru više godina sprovode program mentoringa, navodeći da je više od 20 preduzeća prošlo kroz taj program. Istakla je da je mentorska podrška besplatna i da bi predstavnici MMSP trebalo da je iskoriste, kako bi u saradnji sa mentorom razvili neke nove proizvode i usluge.

„Ova preduzeća ne moraju da imaju poseban problem u poslovanju da bi tražili mentora. Mentor može sa njima da sagleda situaciju i da i odredi pravce razvoja u narednih tri do pet godina. Važno da je da iskoriste ovu priliku koja im se pružila i da pokušaju u saradnji sa mentorom da unaprijede marketing, menadžment, prodaju i sve one oblasti koje žele da se unaprijede“

Govoreći o mentoringu Barskoj uljari, za koji su aplicirali 2022. godine, Tomašević je kazala da su najprije u saradnji sa direktorkom preduzeća uradili analizu finansija, marketinga, zaposlenih, kao i plan za naredne tri godine.

Direktorica Barske uljare, Marija Markoč, ocijenila je da je mentorska podrška jako važna i da su u radu sa mentorom identifikovali pozitivne i negativne strane poslovanja preduzeća, kao i koje su prednosti i nedostaci sektora maslinarstva i proizvodnje maslinovog ulja u Crnoj Gori.

„S obzirom da su tu različiti mehanizmi finansijske podrške, mentoring podršku često preskačemo, a zapravo je jako značajna. Za potrebe Barske uljare ona je bila prijeko potrebna iz razloga što je maslinovo ulje Barsko zlato jedan od najznačajnijih brendova crnogorskih proizvoda u sferi proizvoda od biljnog porijekla. Međutim, Barska uljara je kao firma pod tim nazivom prisutna svega par godina. Prije toga je više od 20 godina bila prisutna pod drugim imenom. Usljed promjene vlasničke strukture došlo je do preregistracije i novog naziva kompanije i trebalo je pobijediti na tržištu“




Slične objave

Više oblastiUspješna priča

Digitalbee – lider u digitalnoj transformaciji obuka za zaposlene

14.12.2023.
ProizvodnjaUspješna priča

Dameo – novi brend kao osnova za dalji rast

20.07.2023.