Portal za podršku malim i srednjim preduzećima

Programska linija za podršku internacionalizaciji - Komponenta I - Nastup na međunarodnim sajmovima i/ili učestvovanje na B2B susretima

Zatvoren
Tip podrške:  Refundacija,  Sufinansiranje

Iznos pojedinačne podrške:

do 8.000 €

Udio u troškovima:

do

70%

Ukupan budžet:

100.000 €

Nadležna institucija:

Ministarstvo ekonomskog razvoja i turizma

Sadržaj:
Osnovne informacije
Ko može da se prijavi?
Kako se mogu iskoristiti sredstva?
Kako da se prijavim?
Obrasci za prijavu
Često postavljana pitanja
Kontaktirajte nas

Kroz Programsku liniju za podršku internacionalizaciji Komponenta 1, podrška je namijenjena za sufinansiranje troškova nastupa na međunarodnim sajmovima i/ili učestvovanje na B2B susretima.

Ukoliko u osnivačkoj strukturi preduzeća u vlasništvu od minimum 50%, učestvuju osobe ženskog pola i/ili osobe koje imaju do 35 godina starosti, kao i za subjekte koji su registrovani i obavljaju djelatnost u jedinicama lokalne samouprave sa indeksom razvijenosti do 100%, intenzitet maksimalne podrške iznosi do 80% opravdanih troškova bez PDV-a, odnosno u maksimalnom iznosu do 9,000.00.

Ko može da se prijavi?

Pravo učešća u Programu, odnosno programskim linijama imaju mikro, mala, srednja preduzeća i preduzetnici registrovani u skladu sa Zakonom o privrednim društvima ("Službeni list Crne Gore", broj 65/20), Uredbom o bližim kriterijumima, uslovima i načinu dodjele državne pomoći („Službeni list Crne Gore“, broj 27/2010, 34/2011 i 16/14) i Zakonom o računovodstvu („Sl. list Crne Gore“, broj 145/21) i koja zadovoljavaju sljedeće uslove:

  • Posluju 100% u privatnom vlasništvu, isključujući off shore kompanije;
  • Imaju sjedište na teritoriji Crne Gore;
  • Registrovani su u Centralnom registru privrednih subjekata;
  • Imaju šifru osnovne djelatnosti pod kojom je privredni subjekat prijavljen u CRPS na dan 31. decembar 2022. godine;
  • Da se šifra osnovne djelatnosti pod kojom je privredni subjekat prijavljen u CRPS nalazi na listi Anex 1 - Spisak dozvoljenih šifri djelatnosti u okviru podržanih sektora Programa za unapređenje konkurentnosti privrede za 2023. godinu;
  • Imaju predate zvanične finansijske izvještaje za 2022. godinu u zakonski predviđenom roku ili im je Rješenjem Uprave prihoda i carina odobren produžetak roka za predaju finansijskih izvještaja .
  • Za aplikante koji nisu u obavezi da sastavljaju finansijske izvještaje, potrebno je da je preduzetnik, koji plaća poreze i doprinose po stvarnom dohotku ili u paušalnom iznosu, podnio GPPFL obrazac za 2022. godinu, odnosno ZPO obrazac za 2023. godinu;
  • Redovno izvršavaju obaveze plaćanja poreza i doprinosa na lična primanja, poreza na dobit pravnih lica i poreza na dodatu vrijednost, odnosno redovno izmiruju reprogramirane poreske obaveze, shodno Zakonu o reprogramu poreskih potraživanja (“Sl. list CG”, broj 83/16), Uredbi o uslovima za odlaganje naplate poreskih i neporeskih potraživanja (“Sl. list CG”, broj 57/18) i Uredbi o uslovima za odlaganje naplate dospjelih poreskih i neporeskih potraživanja (“Sl. list CG”, broj 27/2020, 50/2020, 015/2021) ;
  • Za iste aktivnosti nijesu koristili sredstva finansijske pomoći iz državnog i/ili lokalnog budžeta ili međunarodnih institucija/programa i drugih donatora u poslednje 3 godine;
  • Nijesu u obavezi povraćaja nezakonito primljene državne pomoći;
  • Nijesu u postupku stečaja ili likvidacije;
  • Čiji osnivač i / ili odgovorno lice se ne nalazi u kaznenoj evidenciji Ministarstva pravde.
  • Nisu u finansijskim poteškoćama (u smislu Uredbe o opštem zajedničkom izuzeću) u skladu sa pravilima o dodjeli državne pomoći.
  • U slučaju da privredno društvo i osnivač društva imaju učešće veće od 20% u vlasničkoj strukturi drugog privrednog subjekta (povezana lica), ne mogu aplicirati sa oba privredna društva na istu programsku liniju.

Kako se mogu iskoristiti sredstva?

Prihvatljivi troškovi u okviru ove komponente Programske linije za podršku internacionalizaciji koji obuhvataju izlaganje na jednom ili više međunarodnih sajmova i/ili učešće na jednom ili više B2B događaja koji su povezani sa djelatnošću preduzeća (maksimalni broj događaja na nivou godine je 3):

  • Troškovi zakupa i uređenja izložbenog/virtuelnog prostora (uključujući troškove postavljanja i rastavljanja štanda, potrebnog inventara/opreme, potrebne priključke električne energije, vode, interneta, troškove čišćenja i sl.)*;
  • Troškovi upisa u katalog izlagača i drugi administrativni troškovi vezani za realizaciju aktivnosti;
  • Troškovi prevoza i smještaja za maksimum 2 lica zaposlena u kompaniji (za maksimalno 3 prijavljena događaja)**.

*Troškovi koji se odnose na zakup izložbenog/virtuelnog prostora, troškove upisa u katalog izlagača, troškovi kotizacije, ulaznica, učestvovanje na B2B događaju prihvatljivi su isključivo od strane organizatora ili ovlašćenog predstavnika

**Troškovi prevoza i smještaja su opravdani samo ukoliko preduzeće (korisnik) učeštvuje kao izlagač na sajmu ili na organizovanom B2B događaju

Kako da se prijavim?

Podnošenje prijava i prateće dokumentacije vršiće se preko online aplikacije.

  • Prijavni formular (popunjava se elektronski)
  • Izjava preduzetnika/privrednog društva o prihvatanju uslova Programa
  • Izjava o povezanim licima (popunjava se elektronski)
  • Obrazac kojim se potvrđuje da preduzeće nije u finansijskim poteškoćama u smislu Uredbe o opštem zajedničkom izuzeću (popunjava se elektronski)
  • Detaljan opis sajamske aktivnosti/B2B događaja (datum i mjesto održavanja, značaj učešća preduzeća na istom), planirana kvadratura, dizajn štanda (na memorandumu preduzeća)
  • Ponuda/Profaktura za zakup sajamskog prostora/virtuelnog prostora od strane organizatora sajma ili ovlašćenog predstavnika
  • Ponuda/Profaktura za učestvovanje na B2B događaju od strane organizatora
  • Ponuda/profaktura za dizajn/izradu izložbenog/virtuelnog prostora izdata od strane organizatora ili drugog ponuđača
  • Ponuda/Profaktura za administrativne troškove propisane od strane sajma (upisnina za katalog i sl.) izdata od strane organizatora
  • Ponuda za operativne troškove (priključak struje, vode, internet, i sl.) izdata od strane organizatora
  • Ponuda/profaktura za putne troškove (avio karta, smještaj) izdata od strane agencije, predstavništva avio kompanije, hotela za maksimalno 2 zaposlena lica
  • IOPPD obrazac kao dokaz da zaposleni za koje se podnose troškovi putovanja su zaposleni u preduzeću
Prijavi se
Portal za podršku malim i srednjim preduzećimaProgramska linija za podršku internacionalizaciji - Komponenta I - Nastup na međunarodnim sajmovima i/ili učestvovanje na B2B susretima

Podnošenje prijava i prateće dokumentacije vršiće se preko online aplikacije.

  • Prijavni formular (popunjava se elektronski)
  • Izjava preduzetnika/privrednog društva o prihvatanju uslova Programa
  • Izjava o povezanim licima (popunjava se elektronski)
  • Obrazac kojim se potvrđuje da preduzeće nije u finansijskim poteškoćama u smislu Uredbe o opštem zajedničkom izuzeću (popunjava se elektronski)
  • Detaljan opis sajamske aktivnosti/B2B događaja (datum i mjesto održavanja, značaj učešća preduzeća na istom), planirana kvadratura, dizajn štanda (na memorandumu preduzeća)
  • Ponuda/Profaktura za zakup sajamskog prostora/virtuelnog prostora od strane organizatora sajma ili ovlašćenog predstavnika
  • Ponuda/Profaktura za učestvovanje na B2B događaju od strane organizatora
  • Ponuda/profaktura za dizajn/izradu izložbenog/virtuelnog prostora izdata od strane organizatora ili drugog ponuđača
  • Ponuda/Profaktura za administrativne troškove propisane od strane sajma (upisnina za katalog i sl.) izdata od strane organizatora
  • Ponuda za operativne troškove (priključak struje, vode, internet, i sl.) izdata od strane organizatora
  • Ponuda/profaktura za putne troškove (avio karta, smještaj) izdata od strane agencije, predstavništva avio kompanije, hotela za maksimalno 2 zaposlena lica
  • IOPPD obrazac kao dokaz da zaposleni za koje se podnose troškovi putovanja su zaposleni u preduzeću

Često postavljana pitanja

Kontaktirajte nas

Za više informacija o konkursu, pošaljite upit:

Slični programi

Više oblasti

Programska linija za podršku digitalizaciji - Komponenta III: Podrška…

Otvoren do: 31.05.2024 / 15:00 h
Više oblasti

Programska linija za podršku digitalizaciji - Komponenta II - Realizacija…

Otvoren do: 31.05.2024 / 15:00 h